Zinātniski pieradīts, ka padara laimīgāku

Pievienojies mums mūsu misijā vairot laimi!

Mēs visi meklējam laimi.

Dāvanu Serviss ir laimes pilns uzņēmums: mēs katru rītu nākam uz darbu, saprotot, ka diennakts laikā cilvēki visā pasaulē viens otram ir dāvājuši piedzīvojumus, daloties laimē. Tā ir vienreizīga sajūta!

Mūsu misija ir mainīt dāvanu došanas kultūru.

Virzīsimies prom no materiālām dāvanām, samazināsim patēriņu un sagādāsim patiesu laimi saviem mīļajiem.

Padomā – vai Tu atceries lietu, ko saņēmi dzimšanas dienā vai citos īpašos svētkos pirms 5 gadiem?

Tagad padomā par reizi, kad dāvanā saņēmi piedzīvojumu!

Piedzīvojumu maģija slēpjas tajā, ka Tu turpini dzīvot emocijās pat pēc piedzīvojuma beigām un tas kļūst par stāstu. Toties vai pēc pusgada Tu stāsti par lietu vai telefonu, ko saņēmi dāvanā? Visticamāk nē. Toties piedzīvojums būs stāsts, ar ko dalīties atkal un atkal.

Un kā ir ar zinātni, kas apliecinātu mūsu apgalvojumu patiesumu?

2003. gadā divi psihologi Leafs Van Bovens un Tomass Gilovičš veica pirmo empīrisko testu par to kā mūsu laimi ietekmē materiālu lietu vai piedzīvojumu pirkšana. Rezultāti apliecināja, ka gandrīz visos gadījumos piedzīvojuma iegāde radīja lielāku apmierinātības sajūtu.

Turpinot pētniecību zinātnieki nonāca pie secinājuma, ka piedzīvojumi rada laimi šo četru galveno iemeslu dēļ:

#1 Piedzīvojumi veicina cilvēka pašizaugsmi

Bieži, lai sevi parādītu mēs izmantojam statusu apliecinošas lietas, kas laika gaitā veicina materiālo lietu patēriņu. Savukārt piedzīvojumi dzīvo mūsu atmiņās un stāstos mūžīgi. Šie stāsti kļūst par mūsu autobiogrāfijas daļām un līdz ar to arī par daļu no mums pašiem. Citējot Kārteru un Giloviču, mēs esam mūsu pieredzes kopsumma. Bet lai arī cik materiālistiski mēs būtu – mēs neesam mums piederošo lietu kopsumma.

# 2 Kopīgi piedzīvojumi mūs saista ar citiem cilvēkiem vairāk kā lietas

Iegādājoties piedzīvojumu u saņem uzreiz 2 lietas – pašu piedzīvojumu un sajūtas, kas rodas daloties pieredzē.
Vienmēr ir patīkami dalīties pieredzē ar ģimeni, draugiem vai paziņām un, kas zina, varbūt pēc kopīga piedzīvojuma paziņas kļūs par draugiem.
Piedzīvojums ir labs iemesls sarunām, jo tā ir iespēja dalīties sajūtās un cilvēkiem vienmēr patīk dzirdēt reālus stāstus nevis Tava jaunā viedtālruņa funkciju sarakstu. Satiekoties ar cilvēku, kurš ir devies līdzīgā piedzīvojumā, ir diezgan droši teikt, ka jums radīsies specīgāka saikne.

Kas notiek, ja pats neiegādājaties piedzīvojumu, bet saņem to dāvanā?

Saskaņā ar Čana un Mogilnera veikto pētījumu nav atšķirības emociju intensitātē saņemot dāvanā lietu vai piedzīvojumus. Tomēr atšķirība rodas, kad piedzīvojumu izmantojot. Emocijas ilgst daudz ilgāk, tādējādi novedot pie ciešākas saiknes ar dāvinātāju un nav pat nozīmes vai dāvana tiek izmantota kopā vai nē.

#3 Piedzīvojumu nav iespējams novērtēt pēc kādas mēru sistēmas

Piedzīvojumus ir grūti salīdzināt, jo katra izdzīvotā situācija un pieredze ir citādāka. Turklāt, piedzīvotās emocijas ilgs daudz ilgāk kā jebkura materiāla vērtība.
Iedomāsimies, Tev ir jauna mašīna, kas Tev ļoti patīk un Tu esi sajūsmā, līdz brīdim, kad ieraugi kādam jaunāku un skaistāku, ko vēlētos savā īpašumā. Turpretī piedzīvojuma vērtība nemazināsies nekad.

# 4 Piedzīvojums vienmēr sniegs Tev pozitīvas atmiņas

Pat ja piedzīvojums bijis lietainā dienā, piedzīvotās emocijas tāpat atcerēsies ar siltu prieku. Pats galvenais, kas sniedz prieku dāvinātājām ir dāvātās iespējas. Iespējas piedzīvot, sajust un izbaudīt. Piedzīvojums Tev sniegs gaidīšanas prieku, prieku to izmantojot un visbeidzot prieku piedzīvoto atceroties.

Mūsu piedzīvotais ir tas, kas veido mūsu personību, tad kāpēc nekrāt piedzīvojumus tik daudz cik iespējams?

Dāvā atmiņas, kas ilgst mūžibu – dāvā stāstus, nevis lietas.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu mājas lapu vienkāršāku. Iepazīsties ar mūsu Sīkdatņu izmantošanas politiku. Tajā ir aprakstīta sīkdatņu izmantošana mūsu uzturētajās interneta vietnēs, norādīti sīkdatņu lietošanas nolūki, kā arī lietotāju tiesības mainīt un izvēlēties sīkdatņu lietošanu atbilstoši savām vajadzībām.