Privātuma politika

Šīs politikas mērķis ir sniegt informāciju fiziskajai personai (Datu subjektam) par personas datu apstrādes nolūku, apjomu un aizsardzību, ko veic SIA "Dāvanu Serviss", apstrādājot Datu subjekta personas datus.

1. Pārzinis un tā kontaktinformācija
Pārzinis -SIA "Dāvanu Serviss"; reģ.Nr.40003988724,
juridiskā adrese: Spāres iela 3A, Rīga, LV-1002 (turpmāk – Pārzinis).

Pārziņa kontaktinformācija ar personas datu apstrādi saistītajos jautājumos:
[email protected]
tālruni +371 2 6699 899
Spāres iela 3A, Rīga, LV-1002

2. Vispārīgie jautājumi
Privātuma politiku piemēro personas datu aizsardzības nodrošināšanai attiecība uz fiziskajām personām - klientiem, tajā skaitā, potenciālajiem, bijušajiem un esošajiem (turpmāk  - Klienti);

Pārzinis rūpējas par savu Klientu privātumu un personas datu aizsardzību, ievēro klientu tiesības uz personas datu apstrādes likumību, atbilstoši Latvijas Republikā piemērojamām tiesību normām.

Privātuma politika ir attiecināma uz datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē Klients sniedz personas datus (Pārziņa interneta mājaslapā, papīra formātā vai telefoniski) un kādās uzņēmuma sistēmās vai papīra formāta kartotēkās tie tiek apstrādāti. Politika sniedz vispārēju informāciju par Pārziņa veikto datu apstrādi, jo datu apstrādes apjoms un mērķi katram Kientam var atšķirties.

Attiecībā uz specifiskiem datu apstrādes veidiem (piemēram, sīkdatņu apstrādi u.c.), var tikt noteikti specifiski noteikumi, par ko Klients tiek informēts brīdī, kad viņš sniedz attiecīgus datus Pārzinim.

3. Klientu personas datu apstrāde

Nr. 

p.k.

Apstrādes

nolūks

Personas datu

kategorijas

Juridiskais

pamats

1.

Dāvanu tirdzniecība 

Dāvanas saņēmēja vārds, uzvārds, saņemšanas adrese, kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese), informācija, kas saistīta ar iegādāto dāvanu (biežums, veids, apmērs, skaits u.tml.), maksājuma dati (konta numurs, rēķina numurs, datums, summa, apmaksas datums, parāda summa), informācija par parāda atguvi/piedziņu.

  • Līguma noslēgšana un izpilde;

  • Pārziņa likumā noteikto pienākumu izpildei (Dokumentu juridiskā spēka likums, Grāmatvedības likums).

Glabāšanas termiņš: līdz līgumsaistību pilnīgai izpildei un vai noilguma iestāšanās brīdim likumisko interešu īstenošanas nolūkos (komerctiesiskie strīdi 3 gadi, datu aizsardzības strīdi 5 gadi).

Apstrādes nepieciešamība: preču (dāvanu) pārdošanas noteikumi un būtība paredz pienākumu, veicot pasūtījumu un to apmaksājot, norādīt noteikto personas datu apjomu (vārds, uzvārds, personas kods, adrese), lai noformētu pasūtījumu. Kontaktinformācijas apstrāde nepieciešama līgumsaistību izpildei, iegādātās preces, piegādes informācijas precizēšanai. Personas datu nesniegšanas gadījumā līgumsaistības nevar tikt un netiks nodibinātas un izpildītas. Kontaktinformācijas, izmainu gadījumā tās aktuālās informācijas nesniegšana var būtiski ierobežot līgumsaistību pienācīgu izpildi. Personas datu iekļaušanas pienākumu attaisnojuma dokumentos paredz Grāmatvedības likums.

2.

Komercdarbības plānošana, veicināšana un attīstība

  • Klienta kontaktinformācija;

  • Klientu atsauksmes, sūdzības par mūsu pakalpojumu;

  • Apmierinātības testu, aptaujas dati.

Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (esošo pakalpojumu un produktu uzlabošana, jaunu pakalpojumu attīstība).

Glabāšanas termiņš: personas dati tiek apstrādāti līdz apstrādes nolūka sasniegšanai (piemēram, statistiskās informācijas sagatavošanai, aptaujas rezultātu apkopošanai u.tml.)

Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim. Personas datus iegūst pats Pārzinis, veicot apmierinātības testus, analizējot saņemtās sūdzības un atsauksmes par sniegtajiem pakalpojumiem, to kvalitāti un iespējamiem Pārziņa nodarbināto pārkāpumiem, neētisko rīcību saziņas laikā ar datu subjektu. Neveicot šo personas datu apstrādi, nebūtu iespējams uzlabot un pilnveidot pakalpojuma sniegšanas kvalitāti, pieredzi, novērst trūkumus un nepilnības.

3.

Personāla atlase

  • CV, motivācijas vēstules un citas personas datu saturošās informācijas izvērtēšanai atbilstoši vakantā amata prasībām – vārds, uzvārds, kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese), informācija par kandidāta pieredzi, izglītību un prasmēm, kā arī cita informācija, ko datu subjekts norāda CV un kas ir pieejama pievienotajos dokumentos, piemēram, izglītību apliecinošos dokumentos (papildus, piemēram, iegūtā kvalifikācija);

  • Interviju organizēšanai un dokumentēšanai – vārds, uzvārds, atbildes saturs uz uzdotajiem jautājumiem, zināšanu un citi pārbaudes darbi, kas tiek veikti, lai iegūtu priekšstatu par kandidāta pieredzi, zināšanām un prasmēm, kas nepieciešami vakantā amata pienākumu pildīšanai;

  • Atsauksmju iegūšanai no iepriekšējām darba vietām – kandidāta vārds, uzvārds, ieņemamais amats, laika periods, iepriekšējās darba vietas nosaukums, atsauksme par kandidātu;

  • Lēmuma pieņemšanai un paziņošanai, noslēdzot personāla atlasi – vārds, uzvārds, kontaktinformācija, lēmuma datums, fakts un būtība.

  • Jūsu piekrišana (atsauksmju iegūšanai no iepriekšējām darba vietām);

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (pieņemt darbā vakantā amata prasībām atbilstošāku nodarbinātā kandidātu).

Glabāšanas termiņš: 6 mēneši no lēmuma pieņemšanas dienas konkrētajā atlases procesā.

Apstrādes nepieciešamība: personas datu sniegšana un apstrāde personāla atlases vajadzībām ir obligāts priekšnoteikums, lai Pārzinis varētu izvērtēt pretendenta atbilstību amatam izvirzītajām prasībām. Personas datu nesniegšanas gadījumā pretendents amata atlases procedūrā nevar piedalīties un netiks vērtēts.

4.

Informācijas sniegšana valsts pārvaldes iestādēm, tiesībaizsardzības iestādēm normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā

Personas datu saturošā informācija (vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija, pieprasījuma būtība, mērķis un cita informācija, kas ietverta pieprasījumā un kas tiek izsniegta izpildot to.

  • Juridiskā pienākuma izpilde (piemēram, administratīvā pārkāpuma, kriminālprocesa regulējošie normatīvie akti, kas nosaka pienākumu sniegt personas datu saturošu informāciju);

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (piemēram, ziņošana par pret Pārzini vērsto noziedzīgo nodarījumu).

Glabāšanas termiņš: 5 gadi no datu apstrādes veikšanas dienas.

Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim. Tā personas datus iegūst un nodod valsts pārvaldes iestādēm, tiesībaizsardzības iestādēm, tiesām, lai īstenotu Pārziņa, trešās personas vai sabiedrības intereses, tai skaitā, ievērojot attiecīgā procesa regulējošajā normatīvajā aktā noteikto pienākamu sniegt informācijas pieprasītājam pieprasīto informāciju.

5.

Lietvedības funkciju veikšana (korespondences apstrāde un atbildes sniegšana)

Vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasta adrese un cita informācija, kas ietverta saņemtajā dokumentā un sagatavotajā atbildē.

  • Juridiskā pienākuma izpilde (piemēram, Vispārīgajā datu aizsardzības regulā) noteiktais pienākums īstenot datu subjekta tiesības, pierādīt šāda pienākuma izpildi);

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (piemēram, pierādījumu saglabāšana, lai pierādītu Pārziņa rīcības tiesiskumu ar jūsu personas datiem, normatīvajos aktos noteikto pienākumu izpildi un ar to saistītajiem aspektiem).

Glabāšanas termiņš: 5 gadi no atbildes sniegšanas dienas.

Apstrādes nepieciešamība: normatīvie akti (piemēram, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. attiecīgo kārtību vai procesu regulējošie normatīvie akti) paredz pienākumu norādīt noteikto personas datu apjomu, lai Pārzinis iesniegumu, pieprasījumu vai sūdzību varētu izvērtēt un sniegt atbildi pēc būtības. Neievērojot dokumenta juridiskā spēka, komercnoslēpuma, ierobežotas pieejamības informācijas pieprasījuma pamatojuma prasības, nenorādot nepieciešamo datu apjomu, Pārzinis nespēs izskatīt un izvērtēt Jūsu lūgumu pēc būtības.

6.

Komercdarbības veikšanai nepieciešamo ārpakalpojumu izmantošana

Pakalpojuma sniedzēja paraksttiesīgās personas identificējošā informācija, līguma kontaktpersonas identificējošā un kontaktinformācija, finanšu un maksājuma datos ietvertā personas datu saturošā informācija.

  • Līguma noslēgšana un izpilde;

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (pakalpojuma saņemšana atbilstoši noslēgtajam līgumam; nodrošināt jums ērtāku, pieejamāku pakalpojumu sniegšanu).

Glabāšanas termiņš: līdz līgumsaistību pilnīgai izpildei un vai noilguma iestāšanās brīdim likumisko interešu īstenošanas nolūkos (komerctiesiskie strīdi 3 gadi, datu aizsardzības strīdi 5 gadi).

Apstrādes nepieciešamība: Dokumentu juridiskā spēka likums paredz pienākumu iekļaut noteikto personas datu apjomu, lai dokuments būtu juridiski saistošs līgumslēdzēju pusēm. Kontaktinformācijas un kontaktpersonu datu apstrāde nepieciešama līgumsaistību izpildei. Personas datu nesniegšanas gadījumā līgumsaistības nevar tikt un netiks nodibinātas. Kontaktinformācijas, izmainu gadījumā tās aktuālās informācijas nesniegšana var būtiski ierobežot līgumsaistību pienācīgu izpildi.

7.

Pārziņa pārstāvības, interešu nodrošināšana tiesvedības procesā, tiesu nolēmuma izpildes organizēšana

  • Prasītājs, atbildētājs: vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasts, telefona numurs, strīdus būtība, faktiskie un tiesiskie apstākļi, kaitējuma/zaudējuma esamības fakts, veids, apmērs, ārpustiesas izskatīšanas esamība un to apstākļi, strīdu pamatojošo dokumentu saturs, tiesvedības informācija, tiesas spriedumi, pārsūdzības informācija, spēkā stājies tiesu nolēmums, lietas izskatīšanas rezultāts un to izpilde.

  • Otrās puses pārstāvis: vārds, uzvārds, personas kods, adrese, e-pasts, telefona numurs, pārstāvību apliecinošs dokuments un to apjoms.

  • Juridiskā pienākuma izpilde (Civilprocesa likums, Kriminālprocesa likums, Administratīvā procesa likums, Administratīvās atbildības likums, Dokumentu juridiskā spēka likums u.c. tiesību akti);

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (pierādīt līgumsaistību izpildi vai rīcības tiesiskumu, kā arī pieņemtā lēmuma tiesiskumu un pamatotību; saņemt zaudējuma atlīdzinājumu, ko līgumslēdzēja puse vai kāda cita persona ir nodarījusi Pārzinim ar savu darbību vai bezdarbību.)

Glabāšanas termiņš: 10 gadi no tiesu nolēmuma spēkā stāšanās vai tā izpildes dienas attiecīgajā strīdā.

Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim. Tas personas datus iegūst un nodod tiesu instancēm pats, ievērojot normatīvajos aktos noteiktus pienākumus attiecībā uz dokumentos iekļaujamo personas datu saturošu informāciju.

8.

Tīmekļvietnes uzturēšana un darbības uzlabošana

Lietotāja IP adrese; apmeklējuma laiks; apmeklētās lapas un tajā pavadītais laiks; pārlūkprogrammas veids, operētājsistēma; tīmekļa adreses, no kurām lietotājs ir nonācis mūsu mājaslapā.

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (obligāto sīkdatņu izmantošanai, bez kurām mājaslapas darbība nav iespējama; mājaslapas izmantošanas ērtums un drošums).

Glabāšanas termiņš: atbilstoši sīkdatņu politikā norādītajam katra sīkdatņu veida darbības ilgumam.

Apstrādes nepieciešamība: tīmekļvietnes apmeklētājam ir pienākums sniegt personas datus Pārzinims tikai tādā gadījumā, ja ir vēlme saņemt personalizētu un uz viņu gadījumu attiecināmu skaidrojumu, pamatojoties uz sniegto situācijas faktoloģiju. 

9.

Iepirkuma (cenu aptaujas) procesa organizēšana un administrēšana

Vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija (e-pasts, telefona numurs), informācija par pretendenta personāla vai pieaicināta speciālista tehniskām un profesionālām spējam  (pieredze, izglītība, zināšanas, kvalifikācija, amats) un to apliecinoši dokumenti; pretendenta izslēgšanas gadījumu esamība un to faktiskie apstākļi, datu subjekta sniegtā cita informācija, izpildot nolikumā noteiktās prasības. Pārzinis kā pasūtītājs apstrādā personas datus tikai tādā apjomā, kāds ir noteikts iepirkuma (cenu aptaujas) nolikumā pievienotajos dokumentos, kā arī ievērojot Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā noteiktās prasības.

Nepieciešamo darbību veikšana, lai noslēgtu pakalpojuma līgumu.

Glabāšanas termiņš: piedāvājumus un citus iepirkuma dokumentus Pārsinis glabā 10 gadus pēc iepirkuma līguma noslēgšanas.

Apstrādes nepieciešamība: iepirkuma (cenu aptaujas) nolikums noteic noteikto personas datu apjomu, kuru Pārzinim kā pasūtītājam ir tiesības apstrādāt, savukārt iepirkuma (cenu aptaujas) dalībniekiem pienākums sniegt. Personas datu nesniegšanas gadījumā vai sniegšana nepilnā apjomā liedz iespēju piedalīties iepirkuma (cenu aptaujas) procedūrā.

10.

Noziedzīgu nodarījumu novēršana un atklāšana saistībā ar īpašuma aizsardzību

Personas attēls, izskats, vizuāli fiksēta uzvedība, personas attēla ieraksta laiks (datums, laiks) un vieta.

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (mūsu īpašuma aizsardzība; atlīdzības saņemšana par mūsu īpašuma bojāšanu).

Glabāšanas termiņš: 10 dienas no ieraksta veikšanas dienas.

Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim. Tas personas datus iegūst pats ar videonovērošanas sistēmas starpniecību tās leģitīmo interešu īstenošanas nolūkā.

11.

Informācijas tehnoloģiju drošības incidenta un Personas datu aizsardzības pārkāpuma izvērtēšana, ziņošana uzraudzības iestādei un datu subjektiem

Vārds, uzvārds un cita personas datu saturoša informācija, kuru ir skāris informācijas tehnoloģiju drošības incidents vai personas datu aizsardzības pārkāpums, incidenta vai pārkāpuma raksturs, tā faktiskie apstākļi, rašanās cēloņi, tai skaitā darbstacijas monitoringa izpētes dati, iestāšanās datums un laiks, skarto datu subjektu un personas datu kategoriju skaits, incidenta vai pārkāpuma iespējamās sekas datu subjekta tiesībām un brīvībām, novērtējumā konstatētais riska līmenis, Pārziņa lēmums ziņot vai neziņot uzraudzības iestādei, datu subjektiem par notikušo incidentu vai pārkāpumu, ziņojuma saturs, datums un laiks. Ziņošanas gadījumā – datu subjekta kontaktinformācija (e-pasta adrese, pasta adrese).

  • Juridiskā pienākuma izpilde (Regulas 33. un 34. pants; Informācijas tehnoloģiju drošības likuma 6. pants);

  • Pārziņa leģitīmo interešu īstenošana (identificēt incidenta vai datu aizsardzības pārkāpuma rašanās cēloni/-ņus, veikt nepieciešamus pasākumus, lai novērstu personas datu aizsardzības pārkāpumu, tostarp un mazinātu tā iespējamās nelabvēlīgās sekas datu subjektiem, pierādīt rīcības atbilstību datu aizsardzības prasībām).

  • Glabāšanas termiņš: 5 gadi no incidenta vai datu aizsardzības pārkāpuma konstatēšanas vai iestāšanas dienas.

  • Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim, izņemot gadījumu, ja datu subjekts vēlas ziņot par notikušo incidentu vai personas datu aizsardzības pārkāpumu. Pārējos gadījumos Pārzinis personas datus iegūst pats, analizējot saņemto informāciju no trešajām personām par, iespējams, notikušo incidentu vai personas datu aizsardzības pārkāpumu. Pienākumu veikt incidentā skartā datu subjekta personas datu apstrādi paredz Vispārīgā datu aizsardzības regula, lai izmeklētu, novērstu pārkāpumu un mazinātu ar pārkāpumu saistītās nelabvēlīgas sekas datu subjektam. Neveicot personas datu apstrādi, Pārzinis nespēs izpildīt uz pārzini attiecināmu pienākumu izmeklēt incidentus un personas datu aizsardzības pārkāpumus, tai skaitā informēt datu subjektu, ja pārkāpums rada augstu risku datu subjekta tiesībām un brīvībām.

12.

Jaunumu izsūtne

Jaunumu izsūtnes saņēmēja e-pasta adrese, izsūtnes saturs un datums.

  • Pārziņa leģitīmās intereses (informēt personas, kuras pieteikušas jaunumu saņemšanai, par Pārziņa aktualitātēm un notikumiem).

  • Glabāšanas termiņš: personas datus Pārzinis apstrādā līdz apstrādes nolūka sasniegšanai, proti, līdz jaunumu nosūtīšanas brīdim.

  • Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam, ja vēlās saņemt Pārziņa jaunumus, ir jāsniedz Pārzinim personas dati (vārds, e-pasts). Personas datu apstrāde ir obligāts priekšnoteikums jaunumu saņemšanai. Nesniedzot un neveicot personas datu apstrādi, Pārzinis nevarēs nosūtīt un datu subjekts saņemt Pārziņa jaunumus.

13.

Komerciālo paziņojumu nosūtīšana

Komerciālo paziņojumu saņēmēja vārds, e-pasta adrese, tālruņa numur, komerciālā paziņojuma saturs, nosūtīšanas datums un laiks.

  • Pārziņa leģitīmās intereses (veicināt piedāvāto dāvanu pārdošanu).

  • Glabāšanas termiņš: personas datus Pārzinis apstrādā līdz apstrādes nolūka sasniegšanai, proti, līdz komerciālo paziņojumu nosūtīšanas brīdim. Piekrišanu Pārzinis glabā 5 gadus no to atsaukšanas dienas.

  • Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam, ja vēlās saņemt komerciālus piedāvājums, ir jāsniedz Pārzinim personas dati (vārds, e-pasts, tālruņa numurs). Personas datu apstrāde ir obligāts priekšnoteikums komerciālo piedāvājumu saņemšanai. Nesniedzot un neveicot personas datu apstrādi, Pārzinis nevarēs nosūtīt un datu subjekts saņemt Pārziņa komerciālus piedāvājumus.

14.

Sociālo tīklu profilu administrēšana un uzturēšana

Lietotāja vārds, lietotāja atsauksme par publicētajām ziņām un komentāri, saņemtās un nosūtītās ziņas saturs.

  • Pārziņa leģitīmās intereses (organizēt informatīvās kampaņas, reklāmas, sniegt atbildes uz interesējošiem jautājumiem).

  • Glabāšanas termiņš: saziņas ietvaros iegūto informāciju Pārzinis apstrādā līdz atbildes sniegšanas dienai; lietotāja atsauksme par publicētajām ziņām un komentāri saglabājas līdz sava profila sociālajā tīklā dzēšanas brīdim.

  • Apstrādes nepieciešamība: pienākums sniegt personas datus Pārzinim iestājas tikai tādā gadījumā, ja datu subjekts vēlas saņemt personalizētu atbildi vai konsultāciju viņam interesējošajā jautājumā.

15.

Kvalitātes kontrole un uzlabošana 

Personas vārds, uzvārds, balss, telefonsarunas datums, laiks un tajā paustā informācija.

  • Pārziņa leģitīmā interese (sniegt pakalpojumus un veikt klientu apkalpošanu augstākā kvalitātē atbilstoši klientu interesēm un vēlmēm).

  • Glabāšanas termiņš: 30 dienas no ieraksta veikšanas dienas.

  • Apstrādes nepieciešamība: datu subjektam nav pienākums sniegt personas datus Pārzinim. Tas personas datus iegūst pats ar telefonieraksta sistēmas starpniecību savu leģitīmo interešu īstenošanas nolūkam.


4. Personas datu saņēmēju kategorijas

Visos gadījumos personas datu apstrādi veiks tikai tam pilnvaroti Pārziņa darbinieki. Atsevišķu apstrādes darbību veikšanai tiek piesaistīti apstrādātāji - uzņēmumi ar kuriem Pārzinis ir noslēdzis atbilstošu līgumu (tie var būt datubāžu programmatūras uzturētāji, datubāžu administrēšanas pakalpojumu sniedzēji, datu centru uzturēšanas un mākoņdatošanas pakalpojumu sniedzēji, tiešie tirgvedības pakalpojumu sniedzēji, tirgus izpētes vai uzņēmējdarbības analītikas pakalpojumu sniedzēji). Katrā gadījumā datu apstrādātājiem mēs iesniedzam tikai tādu datu apjomu, kas ir nepieciešams konkrēta uzdevuma izpildei vai konkrēto pakalpojumu sniegšanai. Mūsu iesaistītie datu apstrādātāji var apstrādāt Klientu personas datus tikai pēc mūsu norādījumiem un nedrīkst tos izmantot citiem mērķiem vai nodot citām personām bez mūsu piekrišanas. Turklāt tiem ir jānodrošina Klientu datu aizsardzība saskaņā ar spēkā esošo normatīvo aktu prasībām un ar mums noslēgto rakstisko vienošanos.

Pārzinis Klientu personas datus vai jebkādu līguma darbības laikā iegūtu informāciju neizpauž trešajām personām, ja vien tas nav nepieciešams:

  • līguma ietvaros, lai veiktu kādu līguma izpildei nepieciešamu vai ar likumu deleģētu funkciju (piemēram, bankai norēķinu ietvaros);
  • saskaņā ar Klienta skaidru un nepārprotamu piekrišanu;
  • tiesībaizsardzības un uzraudzības iestādēm - normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, piemēram, noziedzīgu nodarījumu, administratīvā pārkāpuma izmeklēšanai, atklāšanai;
  • valsts pārvaldes iestādēms (Datu valsts inspekcija, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs u.c.) - sūdzības saņemšanas gadījumā par Pārziņa rīcību, tās izvērtēšanai, iespējamo normatīvajos aktos noteikto prasību neizpildi;
  • tiesām, ja ir nepieciešams celt prasību vai ir ierosināta tiesvedība un viens no lietas dalībniekiem esat Jūs;
  • parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs, zvērināts tiesu izpildītājs – parāda esamības gadījumā;
  • juridisko pakalpojumu sniedzēji, zvērināti revidenti - juridiskās palīdzības un revīzijas pakalpojumu sniegšanai.

Gadījumā, ja būsiet izvēlējies ierakstīt komentāru mājaslaps sadaļā "Atsauksmes no mūsu klientiem" Jūsu sniegtais komentārs būs redzams jebkurai personai, kas apmeklēs mūsu mājas lapu.

Pārzinis var iegūt Jūsu personas datus no šādiem avotiem:

  • tiesībaizsardzības un uzraudzības iestādes – normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;
  • korespondences iesniedzēji (fiziskās, juridiskās personas, valsts un pašvaldību iestādes, nevalstiskās organizācijas), kas iesniedz informāciju Pārzinim atbilstoša jautājuma risināšanai.

Iepriekš minētie personas datu saņēmēji un ieguves avoti ir indikatīvi un personas datus var saņemt arī kāds cits saņēmējs, kā arī Pārzinis var iegūt datus no citiem avotiem, ja vien šī datu apstrāde nepieciešama normatīvajos aktos noteikto prasību izpildei.

5. Datu nodošana trešajām valstīm vai starptautiskajām organizācijām
Pārzinis neparedz nosūtīt personas datus uz trešo valsti (valsti, kas nav Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās Zonas dalībvalsts) vai starptautisku organizāciju. Ja Pārzinis paredzēs personas datus nodot uzņēmumiem vai organizācijām trešajās valstīs, Pārzinis nodrošinās normatīvajos aktos noteiktās procedūras personas datu apstrādes un aizsardzības līmeņa nodrošināšanai.

6. Personas datu glabāšanas
Pārzinis glabā Klienta personas datus, kamēr pastāv kāds no šiem kritērijiem:
  • kamēr normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Pārzinis vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt prasību tiesā);
  • kamēr pastāv juridisks pienākums datus glabāt (piemēram, "Grāmatvedības likums")
  • kamēr ir spēkā Klienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes tiesiskais pamats;
  • kamēr personas datu apstrādes nolūks nav sasniegts.

Pēc tam, kad minētie apstākļi izbeidzas, Klienta personas dati tiek dzēsti.

7. Datu subjekta tiesības
Klientam saistībā ar Pārziņa veikto personas datu apstrādi ir šādas tiesības

Nr. p.k.

Datu subjekta tiesības

Realizēšanas kārtība


1.

Piekļuves tiesības (piekļuve saviem personas datiem un to kopijas saņemšana)

  • Lai saņemtu Pārziņa apstiprinājumu par to, vai un kādus Jūsu personas datus Pārzinis apstrādā, kādiem nolūkiem, informāciju par datu saņēmējiem, glabāšanas ilgumu un citu ar datu apstrādi saistītu informāciju, kā arī, lai saņemtu savu personas datu kopiju, Jums ir jānosūta Pārzinim savu pieprasījumu šādā veidā:

  • iesniedzot pa e-pastu: [email protected] ar drošu elektronisko parakstu parakstītu, vai

  • nosūtot ar pašrocīgu parakstu parakstītu, ievērojot dokumenta juridiskā spēka prasības, pa pastu uz adresi: Spāres iela 3A, Rīga, LV-1002, vai

  • ierodoties mūsu birojā, kas atrodas juridiskajā adresē, klātienē (šādā gadījumā mēs lūgsim uzrādīt personu apliecinošu dokumentu).

2.

Tiesības labot

  • Ja ir mainījusies Jūsu e-pasta adrese, tālruņa numurs, kas ir Pārziņa rīcībā, Jums  ir tiesības pieprasīt to labot, nosūtot šo pieprasījumu elektroniski pa e-pastu: [email protected];   

  • Ja ir mainījies Jūsu vārds, uzvārds, personas kods, adrese, un šie personas dati tiek apstrādāti līgumsaistību izpildei, Jums šī tiesība realizējama tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības.

3.

Tiesības uz dzēšanu

  • Jums ir tiesības pieprasīt mums, lai Pārzinis dzēš Jūsu personas datus, ja: personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi; atsaucat savu piekrišanu un nepastāv cits tiesiskais pamats datu apstrādei; iebilstat turpmākai dalībai personāla atlasē; personas datu dzēšanu paredz normatīvie akti vai tie jau nav nepieciešami datu apstrādes nolūka sasniegšanai;

  • Pārzinis nespēs izpildīt Jūsu pieprasījumu par personas datu dzēšanu, ja šādu datu, par kuru saņemts pieprasījums, apstrādi paredz normatīvie akti, ja tie ir nepieciešami mūsu leģitīmo interešu īstenošanai valsts pārvaldes iestādēs vai tiesās u.c. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos;

  • Šī tiesība realizējama tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības.

4.

Tiesības ierobežot apstrādi

  • Jums ir tiesības pieprasīt Pārzinim, lai mēs ierobežojam Jūsu personas datu apstrādi, veicot tikai to glabāšanu, ja: personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi; ja apstrīdat datu precizitāti; iebilstat pret datu apstrādi, pamatojoties uz mūsu leģitīmajām interesēm; ja personas dati ir dzēšami, bet tie Jums ir vajadzīgi savu likumīgo interešu īstenošanai;

  • Jūsu personas datu ierobežošanas gadījumā, Pārzinis ir tiesīgs datus apstrādāt tikai uz Jūsu piekrišanas vai uz Pārziņa leģitīmo interešu pamata, ja tie ir vajadzīgi, lai celtu, īstenotu vai aizstāvētu Pārziņa intereses valsts pārvaldes iestādēs vai tiesās; 

  • Jūsu personas datu ierobežošanas laikā Pārzinis nespēs Jums sniegt mūsu pakalpojumus un daļēji var tikt ierobežota uzņemto līgumsaistību izpilde;

  • Pirms personas datu apstrādes ierobežošanas atcelšanas Pārzinis Jūs par to informēs;

  • Šī tiesība realizējama tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības.

5.

Tiesības uz datu pārnesamību

  • Ja esat elektroniski nosūtījis Pārzinim pieteikumu dalībai personāla atlases procesam, šo personas datu saturošu informāciju varat saņemt 6 mēnešu laikā no atlases procesa beigu datuma, realizējot šo tiesību tādā pašā kārtībā kā piekļuves tiesības.

6.

Tiesības iebilst

Jums ir tiesības iebilst pret personas datu apstrādi, ja personas dati tiek apstrādāti, pamatojoties uz Pārziņa leģitīmajām interesēm, proti:

  • ja, piemēram, iebilstat pret datu apstrādi personāla atlases vajadzībām, varat nesūtīt savu pieteikumu uz izsludināto vakanci vai varat atsaukt savu dalību, ja personas dati ir jau iesniegti, nosūtot paziņojumu uz e-pastu: [email protected]. Šādā gadījumā Jūsu kandidatūra nevarēs tikt un netiks izvērtēta;

ja iebilstat pret personas datu apstrādi videonovērošanas veidā, varat neapmeklēt Pārziņa biroju, izmantojot citus saziņas kanālus (e-pasts, telefonu, pasta adresi) Jums interesējošu jautājumu noskaidrošanai. Vienlaikus, ja Pārziņa apmeklēšanas mērķis ir Pārziņa piedāvāto pakalpojumu saņemšana, tad iebilšanas gadījumā datu subjektam nevar tikt sniegts attiecīgais pakalpojums.

7.

Tiesības atsaukt savu piekrišanu

  • Gadījumā, ja apstrādājam Jūsu datus uz piekrišanas pamata, Jums  ir tiesības jebkurā laikā to atsaukt; 

  • Piekrišanu atsauksmes iegūšanai varat atsaukt, nosūtot paziņojumu uz e-pastu: [email protected];  

  • Jūsu doto piekrišanu un pierādījumu par to mēs varam uzglabāt ilgāku periodu, ja tas ir nepieciešams, lai varētu aizsargāt savas tiesības saistībā ar prasībām un pretenzijām pret mums.

8.

Tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei

  • Ja uzskatāt, ka Pārzinis apstrādā Jūsu datus, pārkāpjot personas datu aizsardzības regulējošu normatīvo aktu prasības, lai varētu kliedēt visas Jūsu šaubas, spētu atbildēt uz Jūsu  jautājumiem, apmierināt pieprasījumus un labot visas Pārziņa pieļautās kļūdas, ja tādas ir, aicinām vispirms sazināties tieši ar Pārzini.

  • Ja Jūs neapmierina Pārziņa piedāvātais problēmas risinājums vai ja, Jūsuprāt, Pārzinis neveic darbības, kas būtu jāveic, lai izpildītu Jūsu  pieprasījumu, Jums  ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā (Elijas iela 17, LV-1050 Rīga, e-pasts: [email protected]). 



Klientam pieprasījumā jānorāda vēlamais saziņas veids. Pārzinis pēc iespējas ņems vērā Klienta norādīto saziņas veidu.

Pēc pieprasījuma saņemšanas, Pārzinis izvērtēs pieprasījuma pamatotību un to izpildīs, vai sniegs pamatotu atbildi Klientam ne vēlāk kā mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas datuma.

9. Citi noteikumi
Pārziņa mājaslapas var izmantot sīkdatnes. Sīkdatņu apstrādes noteikumi pieejami šeit
Pārziņa mājaslapās var tikt ievietotas saites uz trešo personu interneta mājaslapām, kurām ir savi lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi, par ko Pārzinis nav atbildīgs.
Pārzinim ir tiesības veikt papildinājumus un grozījumus Privātuma politikā. Izmaiņas stājas spēkā ar brīdi, kad tās ir publicētas ”Dāvanu Serviss” mājas lapā.
Pārziņa mājas lapā ievietotā informācija – teksti un cits saturs ir aizsargāti ar autortiesībām. Tas nozīmē, ka nevienam nav tiesības kopēt Dāvanu Serviss mājaslapā ievietoto informāciju bez Dāvanu Serviss atļaujas, izņemot gadījumus, kad to izmanto personīgām vajadzībām.

Šī Privātuma politikas tiek piemērota no 2025. gada 10. jūnija.

.